משרדנו מתמחה בייצוג מול המוסד לביטוח הלאומי, לרבות וועדות רפואיות, וועדות לערעורים, תביעות  וערעורים בבתי הדין לעבודה.
הענפים המוכרים ביותר בקשר לנזקי גוף ותאונות דרכים הם ענף נכות כללית וענף נפגעי עבודה.
מתי ניתן לפנות לביטוח הלאומי בבקשה לקביעת דרגת נכות ולאיזה ענף פונים?
כאשר אדם נפגע בתאונה במסגרת העבודה הרי שיש לבצע פניה לענף נפגעי עבודה.
רצוי לדעת כי גם פגיעה בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה כמו גם תאונת דרכים במסגרת העבודה או בדרך אליה וממנה ייחשבו כתאונות עבודה וניתן לפנות לענף נפגעי עבודה.
פניה לנכות כללית יש לבצע על פי רוב כאשר אדם סובל ממחלות ו/או פגימות שאינן פועל יוצא של תאונה כלשהי, או שהתאונה אירעה במסגרת פרטית, בבית למשל.

מהם התנאים העיקריים שיש לעמוד בהם בכדי לקבל פיצוי כספי מן המוסד לביטוח לאומי.
גם כאן התשובה נחלקת לשניים. כאשר מדובר בתאונת עבודה, כאשר נקבעת נכות בשיעור 10% ומעלה הנפגע זכאי לקבל פיצוי כספי. במידה והנכות הינה בין 10% ל 19% מדובר במענק חד פעמי שעל פי רוב נע סביב כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בשכרו של הנפגע עובר לתאונה.

במידה ואחוזי הנכות הינם מעל 20% זכאי הנפגע לקבלת גמלה חודשית קבועה למשך כל ימי חייו.

רצוי כי עו"ד מיומן ומקצועי בתחום יערוך את כל המסמכים מאחר ולעיתים התיאור העובדתי של מהלך הפגיעה יכול להשפיע על עצם הזכאות להכרה בתביעה. בנוסף רצוי כי עוה"ד ילווה אתכם לוועדה, שם ישטח את כל טענותיכם בפני הוועדה וידאג שתקבלו  את כל זכויותיכם. אחד מן הדברים שכדאי לדעת הוא שבמידה והעובד לא שב לעבודתו או ששכרו נפגע באורח שמעל ל 25% הרי שניתן לבקש הפעלה של  תקנה 15, דבר שמאפשר לביטוח הלאומי להעלות את אחוזי הנכות שנקבעו בעוד 50% בהתאם למצבו של הנפגע.

כאשר מדובר בנכות כללית ישנן שתי משוכות אותן צריך לעבור. המשוכה הראשונה היא קביעת אחוזי הנכות הרפואית. ישנן שתי אפשרויות. הראשונה היא שהתובע יהיה בעל 40% נכות רפואית, כאשר לפחות אחת מן הפגימות בגינן נקבעו אחוזי נכות, היא מעל 25%. או לחילופין שהתובע יהיה בעל 60% נכות רפואית כאשר אין הגבלה של פגימה אחת משמעותית.

המשוכה השנייה היא קביעת דרגת אי כושר. נכים זכאים לקבל קצבה רק כאשר נקבעת להם דרגת אי כושר של מעל ל 50%.

בנוסף בודק המוסד לביטוח לאומי את הכנסותיו של המבוטח. כיום לאחר חקיקת חוק לרון, גם נכים שיוצאים לעבודה זכאים לקצבת נכות, אך היא נמוכה יותר.

Uwebsite - אפיון אתרים | unadlan
סגור נגישות